דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתרים מושכל באמצעות פורומים 

מאת    [ 31/10/2005 ]

מילים במאמר: 852   [ נצפה 6477 פעמים ]

קידום אתרים מקצועי בפורומים ובקבוצות דיון שונות  הינו אחד מכלי הנשק האפקטיביים בארסנל מקדם האתרים המקצועי, אך עם זאת שימוש לא מבוקר יכול להפוך בקלות לחרב פיפיות אשר לא תעזור לקידום האתר במקרה הטוב ואף תגרום לנזק ממשי לתדמית אתר במקרה הרע.

אז למה מתכוונים בעצם כשאומרים קידום בפורומים?

קידום בפורומים הוא השם הכללי הניתן לפעילות שיווקית המתבצעת מעל לוחות הפורומים האינטרנטיים השונים ויכולה בין היתר לכלול פירסום מאמרים, אינפורמציה שימושית, תגובות כלליות, המלצות, שאלות, או כל אינפורמציה שימושית ורלוונטית אחרת היכולה לשרת את קהילת הגולשים בפורום מסויים.

האם קידום בפורומים הינו דבר חוקי ואתי?

בודאי. קידום מושכל בפורומים ובקבוצות דיון הינה פעולה חוקית לגמרי, וכאשר היא מבוצעת בתבונה וביושר היא אף אתית לחלוטין. רוב מפעילי הפורומים ישמחו לקבל פירסומים חדשים לפורומים אותם הם מנהלים שכן הם תלויים באינפורמציה חדשנית, אינפורמטיבית ומקורית להמשך פעילותם. ללא פירסומים חדשים בפורומים הם הופכים ל"בתי קברות" מקוונים, המכילים מעט מידי אינפורמציה רלוונטית אם בכלל.

מה אני כבעל אתר מרוויח מקידום אתר באמצעות פורומים?

הרווח לך כבעל אתר יכול להימדד בכמה מישורים, אך נוח ביותר לתאר רווח זה על פני ציר הזמן:
בטווח הקצר: תזכה לתנועה מפולחת של גולשים אשר יקראו את הפירסומים שלך, יסתקרנו, ולבסוף יגלשו לאתרך.
בטווח הארוך: הגדלת החשיפה למנועי חיפוש (כל פירסום שכזה בפורום מהווה למעשה הצבעה ישירה לאתרך - BACKLINK ), ביסוס מעמדך כאוטוריטה בתחום מסויים, השגת לקוחות חדשים, היטמעות בקהילה הרלוונטית, חשיפה גבוהה לחידושים ועדכונים בתחום, ובסופו של דבר מיקום משופר וטוב יותר בתוצאות מנועי החיפוש. במקרה זה של פירסום תוכן איכותי בפורומים הכלל של "משתבח עם הזמן" נכון גם הוא .
באם פירסמת מאמר או תגובה איכותיים  המכילים מידע מוצק ובר קיימא ולא רק "הערה"אופנתית זו או אחרת, ימשיכו גולשים רבים לקרוא אותה זמן רב לאחר פירסומה.

דגשים לפעילות אתית


    •  אל תזבל!: כמו תמיד, ישנם אנשים רבים הבטוחים כי פורמים הם בעצם לוחות מודעות ציבוריים ומפרסמים בהם בצורה בוטה תוך הפרת כל כללי הפורום.

    •  קרא בעיון את הוראות השימוש של כל פורום ופורום : הקפדה על כללים אלו תעזור לך להעביר את המסר שלך בצורה אפקטיבית בשיתוף עם הפורום ולא נגדו.

    •  הבט מן הצד תחילה : בטרם תפרסם בפורום מסויים בלה מעט זמן (ימים או חודשים) בהכרת הנפשות הפועלות בפורום זו, סגנון הדיבור, אופי ההודעות, וכדומה.

    •  אל תשתמש בתוכנות אוטומטיות : הן אינן יעילות, מזבלות את הפורומים, פוגעות ברלוונטיות המידע, ולבסוף פוגעות בנו הגולשים.

    •  אל תתחזה : האמת היא הנשק הטוב ביותר, היה ישיר, קשר את עצמך לאתר אותו אתה מקדם והרווח ביושר את תנועת הגולשים לאתרך.

    •  הימנע מלשון שיווקית: הקפד כי כותרת ההודעה ותוכנה בפועל יהיו שווים

    •  גילוי נאות: הקפד על מילוי פרטי אמת - הדבר ישתלם מאד לטווח הארוך


כיצד בוחרים פורום להשתתף בו ודגשים לפעילות יעילה

    •  זהה את השחקנים המרכזיים בתחום אותו אתה מתכוון לקדם, ופרסם בפורומים איכותיים בלבד. גם הכתבות הטובות ביותר לא יניבו תנועה לאתרך באם הם מפורסמות בפורומים קיקיוניים ולא פעילים.


    •  הקפד על זכותך לכלול חתימה מלאה הכוללת הפנייה לאתרך החל מהפירסום הראשון. ללא הפניה שכזו כל עמלך איננו שווה את הזמן אותו אתה משקיע. בעלי הפורומים צריכים אותך הגולש לא פחות מאשר אתה צריך אותם ואף יותר. ללא ההודעות האיכותיות שאתה מפרסם - אין להם זכות קיום, זמנך שווה תמורה - המעט שיוכלו לעשות הוא לאפשר חתימה מלאה.


    •  בדוק את איכות ההודעות: האם אתה מרוצה מהאיכות הכללית של הפורום? האם תרצה לקדם את אתרך בפורום שכזה?


    •  פעילות במקביל: השתתף בפורומים שונים במקביל תחת אותו שם משתמש לשם ביסוס האוטוריטה שלך כמומחה בתחום מסויים.


    •  פרסם הודעות איכותיות בלבד: אם אין לך מה לחדש או להוסיף,אל תפרסם. פירסום גרוע הוא דבר רע יותר מאשר חוסר פירסום.


    •  הקפד על מיקום הפירסום: לכל מערכת פורומים ישנה מערכת משנה של קטיגוריות ותתי קטיגוריות. הקפד על פירסום ההודעה שלך במקום הרלוונטי ביותר


    •  הקפד על תוכן איכותי: עורכי הפורומים הינם בדרך כלל מומחים בתחומם, הם ידעו להעריך אינפורמציה איכותית ורלוונטית ויאשרו את פירסומך ביתר קלות, גם אם הוא מהווה פירסומת עקיפה לאתרך.


    •  בדוק את תיארוך ההודעות: השתתפות בפורומים בעלי מספר משתתפים נמוך או קצב פירסום הודעות חדשות נמוך איננו שווה את הזמן אותו אתה מתעתד להשקיע.


    •  היה נעים הליכות והימנע מויכוחים מיותרים: ויכוחים מיותרים אינם מוסיפים לך כבוד, אינם קונים לך ידידים, שותפים עיסקיים או משיגים פירסום חיובי.


    •  לא בכל מחיר: אם ההודעות שלך נמחקות בתכיפות ללא כל הסבר למרות שהקפדת על כללי הפירסום בפורום, יתכן כי זהו פורום נוקשה מידי או מנוהל בידי מנהל שאיננו מנוסה דיו המנצל בצורה רעה את סמכותו. לעיתים ישנם פורומים שלמים הפועלים בחסות מסחרית מבלי לידע את הגולשים ולכן מנהלי פורומים אלו מוחקים בקפדנות את כל ההודעות של המתחרים. אין לך מה לחפש בפורום כזה והדרך הטובה ביותר היא להצביע ברגליים ולהעדר ממנו.

    סיכום:

    קידום באמצעות פורומים הינה מלאכת מחשבת אשר צריכה להתבצע בידי מומחים לתחום. הכוונה במומחים היא היא איננה מומחים בקידום אתרים אלא דוקא מומחים  לתוכן בתחום הספציפי אותו רוצים לקדם. תופעת הלוואי המשנית והחיובית של פירסום בפורומים שכזה היא קידום האתר, זכור כי קהל הגולשים ברשת הינו אינטלגנטי ומתוחכם מטבעו והוא לא יראה בעין יפה כל ניסיון "לסבן" או "לדחוף" אתרים באמצעים פסולים דרך הפורומים. הדרך הטובה ביותר לבצע קידום שכזה היא לאתר מומחה תוכן בעל ידע ספציפי לתחום הקידום ולשכור את שירותיו, או לבצע זאת בעצמך.הקפד על כללים אלו בבואך לבצע קידום אתרים באמצעות פורומים ותהיה מופתע לגלות את מידת האפקטיביות שלהם.
    יצחק מורנו הינו המנהל בפועל של חברת מורנו'ס - שיווק באינטרנט וקידום אתרים המתמחה בפתרונות שיווק כוללים ברשת האינטרנט.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב